Bůh sestupujícíV pátek 4.3. od 18.00 hodin pokračují duchovní večery Hany a Tomáše Kábrtových čtením díla Sestupující Bůh od teologa Jana Hellera, které se zabývá vztahem mezi Ježíšem a Starým zákonem. Lze Ježíše najít ve Starém zákoně? A pokud ano, kde a jak? Dalším z témat společné diskuse bude zamyšlení se nad poníženým Ježíšem – obětí, služebníkem a odsouzeným a zavrženým jako protiklad k jeho kněžskému, královskému a prorockému úřadu.

„V Kristově ukřižování tedy nejde o jakéhokoli odsouzeného a zavrženého, ale o to, že je zde odsouzen a zavržen sám Zákonodárce. V Ježíši Kristu stojí pod soudem a pod trestem sám Boží syn. Není tu souzen jen hříšný člověk, s nímž se Kristus ztotožňuje a do jehož bídy sestoupil, ale sám nejvyšší Pán, dárce a vydavatel Zákona, věčný Vládce všeho stvoření. Lidé Boha stále soudí. Činí ho odpovědným za vše, co je ve světě zlé. Je všemohoucí, může si za to tedy sám, a my lidé jsme vlastně nevinní. Že je to křivé obvinění, vědí všichni, kdo se žalmistou nezapomněli, že sice „nebesa jsou nebesa Hospodinova, zemi však dal synům lidským“ (Ž 115,5) a ti to tady tak zřídili. Ale Bůh se dává soudit a na soudu mlčí jako Ježíš před Pilátem. Zač je vlastně souzen? Za svou lásku k těm, kteří mu křivdí. Za svou pokoru vůči těm, kdo ho odsuzují. Za lidsky nepředstavitelnou trpělivost, s níž nás v Kristu znovu a znovu volá k lásce, shovívá nám a odkládá čas soudu. Za svou bezbrannost, s níž se dává přibít na kříž na Golgotě a s níž se dává znovu křižovat, když jej my, lidé, činíme odpovědným za něco tak nelidského, jako jsou lidské dějiny.“